:)

Monday, May 23, 2011

Tips : Anak Demam

sekarang ni kan cuaca tak menentu
aidan hari tu 2 hari gak lah demam
panas betul badan dia
sampai merah2 muke
sy mmg takut sgt and risau bile baby badan panas2 ni
tu lah banyak sgt baca mcm2 kan tu yg pikir asyik bukan2 jek huhu
:P
dh lepas dia demam tu
selsema pulak sambung
huishhh..
sian sgt dok terbersin-bersin jek
sy kalau boleh mmg elakkan nak bg ubat kat aidan
melainkan dh terpaksa sgt2..
nak tak nak bg gak lah paracetamol tu
nak bg aidan ubat punyelah susah
baru sy baringkan dia atas riba
and peluk badan dia
dia dh tahu dah
dan2 tu gak dia menjerit
style aidan nangis bukan ade rengek2 kecik
dia terus gear 5 jek
terus kuat jek..:P

air asam jawa
hari tu masa dia demam
sy gune air asam jawa ni sapu kat kepala dia
pastu basahkan kain ngan air asam jawa
and letak kat kepala dia
and letak gak atas badan dia
alhamdulillah turun gak suhu badan dia

kunyit
lepas tu dia dpt selsema lak kan
ubat selsesam sy mmg tak bg le
bukan apa
sy takut kang kalau makan ubat selsema tu
dia jadi ngantuk je ke
tak aktif ke
risau gak
doc kat KK pun tak bg makan2 ubat selsema ni
dh kena tarbiyah dh hari tu hehe
pastu mak ckp
amik kunyit hidup tu.. sapu kat hidung and batang hidung dia
insya allah cepat kering selsema
and alhamdulillah
hari ke dua selsema dia pun dh kurang...

susu ibu
bgn pagi2 kadang2 mata aidan ni banyak sgt taik mata
lebih banyak dr hari2 biase
mak sy ckp maybe badan dia panas
panas dalam
tu pun kalau biar lama2 mahu jadik demam
pesan mak.. titik kan air susu tu kat mata dia
buatlah sampai mata dia tak keluar taik mata banyak2 dh
sampai dh okay le..

tu jelah yg sy nak share
nanti kalau ade igt lagi..insya allah sy sharekan..:)

1 comment:

  1. tips yg menarik..boleh diamalkan ni..thanks ya.

    ReplyDelete

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...